در این درس، دانش آموزان ابتدا با چرخه آب به عنوان یک کل آشنا میشوند، سپس به مقایسه سطح آبها و خشکیهای روی زمین پرداخته میشود و در مورد تبخیر آبها و تهیه آب شیرین و چگونگی تشکیل ابر اشاره میشود. پرسشهای خود را مطرح کرده و سپس برای یافتن پاسخ...
در این درس، دانش آموزان ابتدا با چرخه آب به عنوان یک کل آشنا میشوند، سپس به مقایسه سطح آبها و خشکیهای روی زمین پرداخته میشود و در مورد تبخیر آبها و تهیه آب شیرین و چگونگی تشکیل ابر اشاره میشود.
پرسشهای خود را مطرح کرده و سپس برای یافتن پاسخ پرسشها، وسیله میسازد یا تهیه میکند، به منابع مختلف مراجعه کرده و پس از انجام آزمایشها، گزارش کار خود را ارائه میدهند. در نهایت با همه این فعالیتها میخواهیم که دانش آموز به ارزش آب پی ببرد.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 12 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ آشنایی دانش آموزان با منابع آبی بر روی کرهی زمین.
✅ دانش آموزان علت سرد شدن هوا را در آسمان تشخیص دهند.
✅ با استفاده از وسایلی که در اختیار دارند مراحل چرخه آب را درست کنند.
✅ آشنایی با اینکه چه مقدار از آبهای روی زمین شیرین و شور هستند.
✅ درک کنند ابرها چگونه تشکیل می شوند.
ارسال دیدگاه
برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.