دانلود تحقیق درمورد بررسي پرخاشگري و هيجان خواهي نوجوانان و جوانان بعد از تماشاي مسابقات فوتبال
با دانلود تحقیق در مورد بررسي پرخاشگري و هيجان خواهي نوجوانان و جوانان بعد از تماشاي مسابقات فوتبال در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسي پرخاشگري و هيجان خواهي نوجوانان و جوانان بعد از تماشاي مسابقات فوتبال را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسي پرخاشگري و هيجان خواهي نوجوانان و جوانان بعد از تماشاي مسابقات فوتبال ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:تحقیق در مورد بررسي پرخاشگري و هيجان خواهي نوجوانان و جوانان بعد از تماشاي مسابقات فوتبال
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:47 صفحه
قسمتی از فایل:
چكيده :
هدف از اين تحقيق بررسي پرخاشگري و هيجان خواهي نوجوانان و جوانان اصفهان بعد از تماشاي مسابقات فوتبال بين دو تيم فولاد مباركه سپاهان و ذوب آهن اصفهان در ليگ برتر سال 82-81 بود.
بدين منظور 180 نفر از تماشاگران و غير تماشاگران را در سه گروه مساوي كه هر يك از اعضاء شانس مساوي داشتند انتخاب گرديد. 60 نفر از ميان طرفداران تيم فولاد مباركه سپاهان و 60 نفر از ميان طرفداران تيم ذوب آهن اصفهان به روش نمونه گيري تصادفي ساده و 60 نفر از ميان نوجوانان و جوانان شهر اصفهان كه به تماشاي فوتبال نپرداخته بودند به روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله انتخاب شدندو پرسشنامه هاي دموگرافيك (جمعيت شناختي)، پرخاشگري آيزنك ومقياس 40 سوالي هيجان خواهي زاكرمن (فرم پنجم) در مورد آنها اجرا گرديد . ضريب پايايي پرسشنامه پرخاشگري آيزنك و مقياس هيجان خواهي زاكرمن از روش دو نيمه كردن به ترتيب 78/0 و 79/0 محاسبه گرديد .در رابطه با فرضيه هاي تحقيق نتايج تحليل تمايزات و آزمون Tبين دو گروه تماشاگر و غير تماشاگر نشان داد كه تفاوت معنا داري بين ميزان پرخاشگري دو گروه وجود دارد و همچنين نتايج نشان داد كه تفاوت بين ميزان هيجان خواهي دو گروه وجود دارد ولي معني دار نيست . همينطور تحليل واريانس چند متغيري (مانوا) بين سه گروه طرفداران تيم بازنده و طرفداران تيم برنده و غير تماشاگران نشان داد اختلاف بين ميانگين نمرات ، پرخاشگري در سطح 01/0 معنادار بود و با اطمينان 99 درصد ميزان پرخاشگري در گروه بازنده بيشتر از گروه برنده و غير تماشاگر بوده است ( 039/5 = F) و اختلاف بين ميانگين نمرات هيجان خواهي در سطح 05/0 معنا دار بود و با اطمينان 95 درصد هيجان خواهي در گروه برنده بيشتر از گروه بازنده و غير تماشاگر بوده است (289/3= F).