4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 26109
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 8.3k

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله شناسايي موانع بكارگيري تجارت الكترونيكي (EC) در ايران

دانلود مقاله شناسايي موانع بكارگيري تجارت الكترونيكي (EC) در ايران

0 8.3k
دانلود مقاله شناسايي موانع بكارگيري تجارت الكترونيكي (EC) در ايران

با دانلود مقاله در مورد شناسايي موانع بكارگيري تجارت الكترونيكي (EC) در ايران در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله شناسايي موانع بكارگيري تجارت الكترونيكي (EC) در ايران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله شناسايي موانع بكارگيري تجارت الكترونيكي (EC) در ايران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد شناسايي موانع بكارگيري تجارت الكترونيكي (EC) در ايران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:20 صفحه

قسمتی از فایل:

 چكيده:

بحث EC بحث روز اقتصاد جهاني است و هر كشوري كه توجه لازم را به EC (تجارت الكترونيك) نداشته باشد از گردونة رقابت جهاني عقب مي افتد. يكي از مراحل اصلي برنامه ريزي EC، شناخت موانع آن مي باشد. در اين راستا در اين مقاله و پژوهش به شناسايي موانع تجارت الكترونيك در ايران پرداخته مي شود. داده هاي لازم براي شناسايي موانع از جامعه آماري متخصصان دست اندر كار در اين زمينه در ايران از طريق پرسشنامه جمع آوري گرديد. نتايج تحقيق نشان مي دهد كه موانع بكارگيري EC در ايران به ترتيب اولويت عبارتند از: مشكلات و موانع بازرگاني و گمركي، مشكلات مربوط به پرداختهاي اينترنتي و الكترونيكي، مشكلات و موانع آموزشي و فرهنگي و رفتاري، مشكل اينترنت، مشكلات حقوقي و قانوني و امنيتي،مشكلات و موانع فني و زير ساختاري و سخت افزاري، مشكلات مالي و نرم افزاري.


مقدمه

پيشرفت فناوري اطلاعات مبتني بر كامپيوتر موجب تغييرات بزرگي در كسب و كارهاي مختلف شده و در حال متحول ساختن اقتصاد مي باشد. تجارت الكترونيك، بازار كارآمدي را كه در حالت رقابت كامل پيش مي آيد را ايجاد مي كند، و براي موفقيت در تجارت الكترونيكي مهمترين اقدام شناخت موانع تجارت الكترونيكي مي‌باشد. (شهريار عزيزي، سيد حميد خداداد حسيني، شعبان الهي ، 1384)

براي بكارگيري تجارت الكترونيكي زير ساختارهاي لازم نظير فرهنگ سازي در  دولت و مردم، تدوين قوانين و مقررات و زيرساختهاي اطلاعاتي و ارتباطي و اعتمادسازي در جامعه، نرم افزار، سخت افزار، آموزش الكترونيك، امنيت و خدمات و سرويسهاي اطلاعاتي و ارتباطي نظير اينترنت و پرداختهاي الكترونيكي و استقرار اقتصاد الكترونيكي لازم است. در اين مقاله سعي خواهد شد موانع بكارگيري EC در ايران شناسايي و در ادامه بعضي از راهكارهاي اجرايي نيز براي رفع آنها ارائه گردد.

1- مباني نظري تحقيق

تجارت الكترونيك محدوديتهاي نظير زمان و مكان را حذف نموده و مبادله اطلاعات و كالا و مبادلات تجاري را تسريع مي نمايد و سبب افزايش بهره وري اقتصادي مي گردد. دربخش ادبيات موضوع به دو بحث پرداخته مي شود: 1- مباني و مفاهيم تجارت الكترونيك 2- موانع تجارت الكترونيك

4,000 تومان