دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با استفاده از تخته هوشمند و محتوا سازی سطح علمی دانش آموزانم را بالا ببرم؟
همکار گرامی اگر میخواهید بدانید چگونه توانستم با استفاده از تخته هوشمند و محتوا سازی سطح علمی دانش آموزانم را بالا ببرم؟ این فایل را با قیمت بسیار مناسب دانلود کنید.جهت دانلود و مطالعه اقدام پژوهی چگونه توانستم با استفاده از تخته هوشمند و محتوا سازی سطح علمی دانش آموزانم را بالا ببرم؟ با مشخصات 23 صفحه و در فرمت word و قابل ویرایش ادامه مطلب را بخوانید.شما میتوانید با اطمینان کامل بهترین اقدام پژوهی در مورد چگونه توانستم با استفاده از تخته هوشمند و محتوا سازی سطح علمی دانش آموزانم را بالا ببرم؟ را از سایت ما دانلود کنید.
نام فایل:اقدام پژوهی چگونه توانستم با استفاده از تخته هوشمند و محتوا سازی سطح علمی دانش آموزانم را بالا ببرم ؟
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:23 صفحه
قیمت فایل:8000 تومان
قسمتی از فایل:
بیان مساله :
ازآنجا که درحال حاضر معلم محوری پایه آموزش و پرورش درکشور میباشد، به روزكردن مدارس، استفاده از فناوری های روز، برخورداری از خلاقيتهای جدید درآموزش وپرورش و اهميت دادن به توانايی های دانشآموزان، لازمة این تحوّل میباشد. واژهی مدارس هوشمند چندی است در ادبيات آموزش و پرورش کشور وارد شده است و فعاليتهای ارزشمندی نيز به صورت پراكنده در اين حوزه انجام شده است. وزارت آموزش و پرورش با الهام از آموزههای دينی و مقتضيات زمانی و دستيابی به اهداف عاليه نظام تعليم و تربيت و گسترش عدالت آموزشی، اقدام به تعریف ساختار، جایگاه، ساماندهی، شرایط و ضوابط توسعهی مدارس هوشمند بر اساس معیارهای علمی، بین المللی و شرایط بومی در سطح كشور نموده است. از این رو برای نیل به این هدف، نیاز به همّتی مضاعف داشته که ازجمله عوامل اصلی آن می توان به تغییرنگرش درشیوهی آموزش و مدیریت مراکز آموزشی و پرورشی و نیز تأمین زیرساخت ها نمود. هوشمندسازی مدارس يك اقدام مدبّرانه در راستای سند چشم انداز نظام، تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش و ضرورتی انکار ناپذیر با هدف اجرای پيشرفتهترين روشهای مدیریتی و آموزشی و نگاه علمی و فناورانه به وضعيت كنونی نظام آموزشی كشور است که اعمال تغييرساختار و معماری اجرایی درآنها باعث افزایش بهره وری و مدیریت زمان برای مدیران، کارکنان، معلمان، دانشآموزان و همچنین اولیای دانشآموزان خواهد بود.
در مورد مدرسه هوشمند تعاریف زیادی عنوان شده است از جمله: مدرسه ای که درآن روند اجرای کلیه فرآیندها اعم از مديريت، نظارت، كنترل، یاددهی_ یادگیری، منابع آموزشی و کمک آموزشی، ارزشیابی، اسناد و امور دفتری، ارتباطات و مبانی توسعه آنها، بر اساس فناوری اطلاعات و ارتباطات و در جهت بهبود نظام آموزشی و تربيتیِ پژوهش محور طراحی شده است را "هوشمند" می گویند. در واقع مدرسه هوشمند مدرسهاي فيزيكي است كه كنترل و مديريت آن، مبتني بر فنآوري رايانه و شبكه انجام ميگيرد و محتواي اكثر دروس آن الكترونيكي و سيستم ارزشيابي و نظارت آن هوشمند است.در چنين مدرسهاي يك دانشآموز هوشمند، با صرف وقت بر روي موضوعات به شكل مستمر، منابع و قابليتهاي اجرايي خود را توسعه و تغيير ميدهد و اين نكتهاي است كه به مسؤولان مدرسه اجازه ميدهد تا با توجه به تغييرات بهوجود آمده و افزايش سطح اطلاعات دانشآموزان، آنها را براي اخذ اطلاعات جديد آماده نمايند. همچنین مدرسه هوشمند مدرسهاي است كه جهت ايجاد محيط ياددهي ـ يادگيري و بهبود نظام مديريتي مدرسه و تربيت دانشآموزان پژوهنده طراحي شده است. به عبارتی دیگر، مدرسه هوشمند مؤسسه آموزشي است كه در جهت فرآيند يادگيري و بهبود مديريت به صورت سيستمي نظام يافته بازسازي شده تا كودكان را براي عصر اطلاعات آماده سازد و آموزش در آن هوشمند شده باشد. بنابراین نیاز کنونی جامعه آموزشی ما تغییر و حرکت به سوی هوشمند سازی آموزش و آموزش بر اساس نیازها و استعدادها است....